torsdag den 3. november 2011

Disposition for undervisning


Vi har med gruppe 1 aftalt at dele undervisningen op i en spansk del og en engelsk del, vi, gruppe 2, har engelsk delen.

Vi laver et matrixskema, hvor der i første runde er fire lodrette grupper. Disse fire grupper får hver deres spørgsmål som skal besvares. Efter dette skal eleverne ud i de vandrette grupper og fremlægge spørgsmålene. På denne måde får alle svar på alle spørgsmålene, og alle elever får sagt noget, i det de skal fremlægge deres spørgsmål og svar for de andre elever i de vandrette grupper.

- Præsentation af teksten.
- Eleverne inddeles i grupper og får planen at vide + uddeling af gruppespørgsmål.
- Eleverne arbejder i de lodrette grupper med deres 3 spørgsmål i et kvarter.
- Dernæst kommer eleverne ud i de vandrette grupper hvor spørgsmål og svar skal fremlægges, i et kvarter.
- Opsamling og evaluering af timen.





3 kommentarer:

  1. Fint at I har tænkt en tidsplan ind. Når I ved præcis hvad lektien er (er der andet udover læsning, skal læsningen fokuseres på noget...), så giv Kristina eller mig besked, så vi kan skrive det ind på Lectio.

    Hvor ser du dog.. øhh.. seriøs ud, Camilla :-) Er det de andre i gruppen, der ikke vil lade dig arbejde i fred?

    SvarSlet
  2. Det er fordi Teksten var så god Janne, jeg var overlykkelig ! :D

    SvarSlet
  3. Jeg er glad for at I har tænkt over at alle skal aktiveres. Det er sådan læring bedst finder sted!

    SvarSlet